Λειτουργία των Κ.Ε.Π. και εξυπηρέτηση των πολιτών κατά την περίοδο της πανδημίας. Μελέτη περίπτωσης στο Κ.Ε.Π. Μοιρών 0796 Δήμου Φαιστού

Δρουγκάκη, Μαρία (2023-05)

ENGLISH ABSTRACT The Citizen Service Centers (CSCs) are one of the key institutions, created in the context of the reorganization of the Public Administration, with the main objective of serving the citizens and with the main axis of reducing the bureaucracy, which has been suffering for many decades the Greek Public Sector. Based on the latest developments that took place worldwide due to the health crisis, the implementation of e-Government practices was deemed imperative by governments. The purpose of the research is to measure the efficiency of the (CSCs), during the pandemic, based on citizens' perceptions of the quality of the services provided by the (CSCs). in the Phaistos regional unit of the Region of Crete. As a research tool for data collection, this draft questionnaire was used based on the literature and the personal experiential experience of the researcher. The findings showed a positive attitude of citizens towards CSCs, citizens were served for various issues in their lives or by their digital services, during the pandemic. In addition, the participants generally had a positive view of digital governance and the digital transformation of public administration. The upgrading of existing and the creation of new public applications in (CSCs) marks a new era full of benefits, but also hidden risks for the Greek public administration. .

Thesis

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) αποτελούν έναν από τους καίριους θεσμούς, που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της Δημόσιας Διοίκησης, με κύριο στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών και με βασικό άξονα τη μείωση της γραφειοκρατίας, που επί πολλές δεκαετίες ταλαιπωρεί τον ελληνικό Δημόσιο Τομέα. Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις που διαδραματίστηκαν παγκοσμίως εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, η εφαρμογή των πρακτικών της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κρίθηκε επιτακτική ανάγκη από τις κυβερνήσεις. Η έρευνα έχει ως αντικείμενο τη μέτρηση της αποδοτικότητας των Κ.Ε.Π., κατά την πανδημία, με βάση τις αντιλήψεις των πολιτών για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν τα Κ.Ε.Π. στην περιφερειακή ενότητα του Δήμου Φαιστού της Περιφέρειας Κρήτης. Ως ερευνητικό εργαλείο συλλογής στοιχείων χρησιμοποιήθηκε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο βασιζόμενο στη βιβλιογραφία και στην προσωπική βιωματική εμπειρία της ερευνήτριας. Τα ευρήματα έδειξαν μια θετική στάση των πολιτών για τα Κ.Ε.Π., οι πολίτες εξυπηρετήθηκαν για διάφορα θέματα τους δια ζώσης ή από τις ψηφιακές υπηρεσίες τους, κατά την πανδημία. Οι συμμετέχοντες γενικά είχαν θετική άποψη για την ψηφιακή διακυβέρνηση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Δημόσιας Διοίκησης. Η αναβάθμιση των υφιστάμενων και η δημιουργία νέων δημόσιων εφαρμογών στα Κ.Ε.Π., σηματοδοτεί μία νέα εποχή γεμάτη με οφέλη, αλλά και κρυφούς κινδύνους για την ελληνική Δημόσια Διοίκηση.