dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.author | Σμύρη, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2025-07-30T08:39:44Z | |
dc.date.available | 2025-07-30T08:39:44Z | |
dc.date.issued | 2022-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/13225 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
This dissertation entitled “Communication within the school unit: The principal’s role
reference to substitute and permanent teachers” was created with a view to shedding
light to the significance of communication within each and every school unit and the
part prayed by the principal in both the relationships among the teaching staff and the
discrimination which may occur depending on the work relationship and the time of
serving in the school unit.
To that end, the qualitative interview with the data collection tool was selected as the
most effective approach. The control group consisted of fifteen teachers, three
principals of Secondary Education schools in West Attica and six permanent – six
substitute teachers of the rest of Attica.
The study pinpointed the intricate patterns that exist in terms of school staff
communication as well as the dominant role of the principal in the creation of a
positive atmosphere within the school unit. At the same time the problems arising in
the communication between principals and substitute teachers and the obstacles in
forming personal relationships.
Through the response of the subjects the necessary features, which a leader- principal
ought to possess according to teachers, were revealed and those include high
emotional intelligence, active listening, vision, a strong personality, administrative
skills and the ability to utilize these to lay the foundations of effective
communication. Of the three school units, one appears to explicitly discriminate
against substitute teachers and communication levels appear at the lowest.
Furthermore, the particular principal seems to be the one with the least leadership
features/ qualifications.
With the conclusion of the study, we come to realize that the role of the principal is of
paramount importance in defining the quality communication within the school unit
and most importantly, the culture of inspiring they present. If he wants’ a positive
atmosphere, it requires empathizing and supporting the teachers, regardless of the
work relationship or the duration of their stay in the unit. | en_UK |
dc.description.abstract | Η εργασία αυτή με τίτλο «Η επικοινωνία στη σχολική μονάδα: ο ρόλος του
Διευθυντή αναφορικά με τους μονίμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς»
δημιουργήθηκε με σκοπό την αποτύπωση της σημαντικότητας που κατέχει η
επικοινωνία σε κάθε σχολική μονάδα και ο ρόλος που διαδραματίζει ο διευθυντής
στις σχέσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, αλλά και στις διαφοροποιήσεις που
συμβαίνουν αναλόγως τη σχέση εργασίας που έχουν και το χρόνο παραμονής τους
στη μονάδα.
Για το σκοπό αυτό, επιλέχθηκε ως πιο αποτελεσματική η πραγματοποίηση ποιοτικής
έρευνας με εργαλείο για την απόδοση των αποτελεσμάτων τη συνέντευξη. Το δείγμα
αποτέλεσαν δεκαπέντε εκπαιδευτικοί εκ των οποίων τρεις διευθυντές σχολικών
μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής και έξι μόνιμοι και έξι
αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
Στη διερεύνηση αυτή, τα αποτελέσματα ανέδειξαν την πολυπλοκότητα των
επικοινωνιακών σχέσεων στις σχολικές μονάδες και το ρόλο του διευθυντή ως
κυρίαρχο στη δημιουργία θετικού κλίματος μέσα σε αυτή. Επίσης, φανερώθηκαν τα
προβλήματα που δημιουργούνται στην επικοινωνία αλλά και στη λειτουργία του
σχολείου, ανάμεσα σε διευθυντές και αναπληρωτές με βασικό στοιχείο το μικρό
χρόνο παραμονής τους στο χώρο της μονάδας και τη δυσκολία ανάπτυξης
προσωπικών σχέσεων.
Μέσα από τις απαντήσεις αναδείχθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία που πρέπει, κατά
τους εκπαιδευτικούς, να κατέχει ένας ηγέτης- διευθυντής, όπως υψηλή
συναισθηματική νοημοσύνη, ενεργητική ακρόαση, όραμα, προσωπικότητα,
διοικητικές ικανότητες και πως με αυτά δημιουργεί τη βάση για αποτελεσματική
επικοινωνία.
Από τις τρεις σχολικές μονάδες, η μια εξ’ αυτών φαίνεται να διαχωρίζει πιο έντονα
τους αναπληρωτές και η επικοινωνία να είναι στα πιο χαμηλά επίπεδα της. Επίσης ο
διευθυντής αυτός φαίνεται να κατέχει και τα λιγότερα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη.
Καταλήγουμε να παρατηρούμε μετά το πέρας της έρευνας ότι ο ρόλος του διευθυντή
είναι καθοριστικός για την επικοινωνία στη μονάδα, αλλά κυρίως για την κουλτούρα
που θέλει να παρουσιάζει. Αν θέλει θετικό κλίμα θα πρέπει να συμμερίζεται αλλά και
να υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς του το ίδιο ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας ή
χρόνου παραμονής στη σχολική μονάδα. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | διευθυντής | en_UK |
dc.subject | επικοινωνία | en_UK |
dc.subject | αναπληρωτής | en_UK |
dc.subject | Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Αττικής | en_UK |
dc.subject | συναισθηματική νοημοσύνη | en_UK |
dc.subject | ενεργητική ακρόαση | en_UK |
dc.subject | ηγέτης | en_UK |
dc.title | Η επικοινωνία στη σχολική μονάδα: ο ρόλος του διευθυντή αναφορικά με τους μονίμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς | en_UK |
dc.title.alternative | Διατριβή η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |